Praktische weetjes in vraag en antwoord

Begeleid fitnessen bij Motion Academy verloopt zo

Geen verrassingen of addertjes bij Motion Academy. Wij houden van duidelijke taal en heldere afspraken. Begeleid fitnessen in onze fitness studio of deelnemen aan een bootcamp? Je weet vooraf perfect wat je mag verwachten.

Deelnemers motiveren elkaar tijdens voorbereidingstraining
Praktische weetjes in vraag en antwoord

MOTION ACADEMY LIDMAATSCHAP

Voor personal training en toegang tot onze fitness heb je een Motion Academy lidmaatschap nodig. Daarvoor betaal je een beperkt bedrag per maand volgens de formule die je kiest.

24/7 toegang tot onze mini-gym in Mechelen is standaard inbegrepen in elk lidmaatschap.

Omdat we slechts een beperkt aantal personen gelijktijdig in de fitness studio toelaten, moet je jouw bezoek enkel vooraf aanmelden.

Je maandelijkse lidmaatschapsbijdrage vertalen wij naar Motion Academy credits.

Met deze credits boek je jouw personal training sessies. Je saldo bekijken, beheren en verzilveren doe je zelf via je online of mobiele Trainin account.

Je credits blijven 2 maanden geldig en worden pas verrekend als je een afspraak boekt. Zo betaal je nooit meer dan nodig.

Je fitness formule en het daaraan verbonden aantal credits kan je bovendien maandelijks aanpassen.

Geen duur fitness abonnement vol kleine lettertjes waar je aan vasthangt. Je Motion Academy lidmaatschap is maandelijks opzegbaar.

Je lidmaatschap start automatisch bij ondertekening van de lidmaatschapsovereenkomst en van zodra we je eerste betaling via domiciliëring hebben ontvangen.

Daarna is je fitness abonnement maandelijks opzegbaar. Het volstaat om je opzeg via e-mail aan ons mee te delen. De maand waarin je de opzeg geeft, dien je nog te betalen, maar vanaf de volgende maand stopt je lidmaatschap en de domiciliëring.

Zonder jouw uitdrukkelijke opzeg, blijft het abonnement stilzwijgend doorlopen. Ook als je in die periode geen gebruik maakt van onze fitness ruimte, personal training service of groepslessen. De credits die je al betaald/verdiend hebt, blijven in elk geval 2 maanden geldig.

Geen onpersoonlijk online gedoe. Bij Motion Academy ontvangen we je persoonlijk om je rond te leiden en je vragen te beantwoorden.

We nemen ook de tijd voor een grondig intakegesprek zodat we een helder beeld hebben van je doelstellingen, voorkeuren, uitdagingen en blessurerisico’s. Aan jou de keuze om daarna een lidmaatschap af te sluiten of niet. Je bent tot niets verplicht tot je zelf aangeeft dat je lid wilt worden.

Voor deelname aan onze bootcamps heb je geen Motion Academy lidmaatschap nodig. Je schrijft in voor een bootcamp naar keuze en betaalt slechts eenmalig de deelnameprijs voor het hele traject.

Bij Motion Academy is iedereen welkom, maar onze trainingen en service zijn vooral op volwassenen gericht. 

Om lid te worden moet je alleszins minstens 18 jaar oud en wilsbekwaam zijn om je lidmaatschapsovereenkomst te ondertekenen. Ben je dat niet, dan moet een wettelijke voogd toestemming geven.

Om een gezond en veilig fitness programma voor je op te stellen, hebben we wat informatie van je nodig. Heb je in het verleden operaties ondergaan, last gehad van terugkerende blessures of heb je een specifieke aandoening? Dan moet je deze informatie verplicht met ons delen. Elke inschrijving impliceert de automatische erkenning dat je medisch bekwaam bent om te sporten.

MOTION ACADEMY LIDMAATSCHAP

AFSPRAKEN- & ANNULATIEBELEID

AFSPRAKEN- & ANNULATIEBELEID

De Motion Academy fitness studio is enkel 24/7 toegankelijk voor Motion Academy leden en enkel na aanmelding.

We zijn een kleinschalige fitness club in hartje Mechelen met een huiselijke sfeer en willen dat ook zo houden.

Onze leden appreciëren dat er niet té veel mensen tegelijkertijd aanwezig zijn in onze fitness studio zodat ze in alle rust en discretie kunnen sporten. Daarom moet je jouw bezoek aan de 24/7 gym studio altijd vooraf aanmelden via je Trainin app of login.

Te veel aanmeldingen op hetzelfde moment? Dan ben je van harte welkom op een later tijdstip.

Personal training kan je zowel in de week als in het weekend en overdag als ’s avonds inplannen via je Trainin account. Deze flexibiliteit kunnen we garanderen omdat we meer dan 10 personal trainers beschikbaar hebben!

Bij de start van onze samenwerking bekijken we samen met jou welk moment je het best past om te sporten. Daar houden we rekening mee als we een  personal trainer toewijzen.

Is je personal trainer tijdelijk afwezig, dan springt een van onze collega trainers tijdelijk in.

Voor geplande afspraken met een personal trainer worden de credits automatisch van je account gedebiteerd. 

Kan je een gemaakte afspraak niet respecteren of kom je te laat? Laat het ons aub zo snel mogelijk en minstens 24 uur voor het afspraakmoment weten. Voor zover mogelijk verplaatsen we je afspraak naar een latere datum.

Bij no-show zonder verwittiging rekenen we de geboekte sessie integraal via je credits aan zonder recht op terugbetaling.

Kom je regelmatig te laat, dan mogen we nieuwe afspraken weigeren, onze overeenkomst verbreken (vanaf de eerstvolgende maand) en de gemiste afspraken integraal aanrekenen.

Bij kortstondige ziekte geldt ons annulatiebeleid. Laat het ons tijdig weten zodat wij je personal training afspraken flexibel kunnen herplannen.

Gemiste groepslessen of bootcamp sessies kunnen we helaas niet verplaatsen. De credits voor dergelijke gemiste afspraken kan je niet recupereren.

Ben je langdurig ziek of heb je een medisch letsel dat je verhindert om te sporten? Bezorg ons een doktersattest zodat we je lidmaatschap tijdelijk kunnen opschorten. Zo staat je abonnement op “pauze” en betaal je niet voor de ongebruikte periode.

Mag je helemaal niet meer sporten van je dokter? Bezorg ons dan binnen de 8 dagen na je doktersbezoek een officiële verklaring waarin een erkend arts verklaart dat je minimaal 4 weken lang geen sport mag beoefenen of dat je “geen enkele inspanning meer kan leveren die de spieren zelfs maar matig belast, zelfs niet in een beperkte bewegingsuitslag, en met vaste geleide oefeningen“, en/of bevestigt dat je ” geen enkele inspanning meer mag doen die de hartslag verhoogt tot 65% van de maximale hartslag (220 min leeftijd)“. Zo kunnen we je abonnement onmiddellijk stopzetten en de reeds betaalde kosten voor de ongebruikte periode of sessies pro rata aan je terugbetalen.

Omdat we een uitgebreid team met meerdere personal trainers hebben, hoeven we zelden gemaakte afspraken te annuleren. Een collega trainer kan tijdelijk inspringen.

Als sessies of groepslessen door een specifieke trainer geleid worden en die valt onverwacht uit (bijvoorbeeld door ziekte), dan verwittigen we je zo snel mogelijk. Uiteraard hoef je die sessies niet te betalen en heb je de geannuleerde afspraak en je credits nog tegoed.

Ben je consument en geen rechtspersoon of onderneming, dan heb je bij verkoop op afstand (bijvoorbeeld online aankopen) recht om binnen de 14 dagen je overeenkomst te herroepen, zonder kosten en zonder opgave van reden. 

Je kan enkel gebruiken maken van je herroepingsrecht:

  • voor bestellingen die je buiten onze verkoopruimte plaatst;
  • voor diensten die niet aangevat zijn binnen die 14 dagen na je aankoop (waartoe je uitdrukkelijk had ingestemd);
  • als je ons binnen de 14 dagen via een schriftelijke melding je beslissing tot herroeping meedeelt.

 

Opgelet: het herroepingsrecht is niet van toepassing op lidmaatschappen en abonnementen die we in onze fitness studio afsluiten. Je lidmaatschap is wel maandelijks opzegbaar, dus ook daar loop je geen enkel risico.

TRAININ ACCOUNT & WEBSITE

We maken een persoonlijke login voor je aan die je toegang geeft tot je online account en mobiele Trainin app. Daarmee heb je toegang tot je persoonlijke fitness schema, afsprakenkalender en Motion Academy credits.

Opgelet: je mag je login niet met derden delen en je bent zelf verantwoordelijk om je login gegevens vertrouwelijk en geheim te houden. Wij hebben geen toegang tot het persoonlijk wachtwoord dat jij meteen na je eerste aanmelding zelf hebt aangepast. Er is gelukkig wel de “wachtwoord vergeten” functie om je verder te helpen.

Als wij informatie van derde partijen delen is dat altijd informatief bedoeld. We kunnen niet garanderen dat die informatie 100% correct of up-to-date is. Informeer je bij twijfel altijd bij de auteur of de betrokken of bevoegde instanties.

We doen ons best om onze website goed functionerend en up-to-date te houden. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Je kan ons niet verantwoordelijk houden voor kennelijke drukfouten, onbedoelde verspreiding van malware of virussen, technische storingen of dataverlies. 

TRAININ ACCOUNT & WEBSITE

ONZE HUISREGELS

ONZE HUISREGELS fitness

Bij de start van je lidmaatschap overlopen we onze huisregels met je. Zo weet je wat wij van jou verwachten als je onze mini gym bezoekt.

De huisregels hangen we ook uit in de fitness studio. Bedankt om deze te lezen en te respecteren zodat we onze fitnessruimtes voor iedereen veilig, aangenaam en proper houden.

Breng aub geen kostbare bezittingen mee naar je fitness sessie. Je weet maar nooit… We zijn ook niet verantwoordelijk voor diefstal, verlies of vandalisme.

Draag gepaste en niet al te onthullende kledij waar andere aanwezigen geen aanstoot aan nemen. Je mag onze gym ruimte ook enkel met propere schoenen betreden.

Breng bij elk bezoek een handdoek mee. Zo ben je de vervelende zweetdruppels zo kwijt.

Gebruik ook telkens het voorziene ontsmettingsmiddel voor en na gebruik van fitness toestellen. Dank je wel!

Natuurlijk mag je waterfles overal mee naartoe, maar eten liever niet.

Voor discriminatie is geen plek bij Motion Academy en daar zijn we best streng op. Iedereen moet zich even welkom en gerespecteerd voelen.

  • gebruik van drugs, lachgas, doping of steroïden in en rond onze fitness studio;
  • beelden maken van andere aanwezigen. Laat je gsm en camera maar even in je locker;
  • Geleide- en assistentiehonden zijn welkom, maar laat andere huisdieren thuis;
  • Je Trainin app, lidmaatschap of fitness toegang delen met anderen. Je lidmaatschap is strikt persoonlijk!

We zijn enkel aansprakelijk (en verzekerd) voor schade of letsels die het gevolg zijn van kwaad opzet of een grove nalatigheid van Motion Academy en/of onze aangestelden of het gevolg zijn van een technisch defect aan een fitnesstoestel dat niet door jou veroorzaakt werd.

In dergelijk geval blijft onze aansprakelijkheid beperkt tot de schadevergoeding die onze aansprakelijkheidsverzekering toekent of, indien deze de schade niet dekt, tot de hoofdsom, kosten en interesten van de door jou betaalde of verschuldigde bedragen voor het gedeelte waarvoor de aansprakelijkheid wordt weerhouden.

We zijn NIET aansprakelijk voor:

  • verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke bezittingen.
  • het niet behalen van de gewenste resultaten of vooropgestelde doelen. Onze samenwerking moet je beschouwen als een inspanningsverbintenis (geen resultaatsverbintenis) waarbij we naar best vermogen werken, volgens de gangbare praktijken in de sector en de kwaliteit die je redelijkerwijs van ons mag verwachten.

We spannen ons in om je de 5-sterren service te bieden die je verdient. Loopt er toch iets fout? Laat het ons aub zo snel mogelijk en uiterlijk binnen de 7 werkdagen zodat we je klacht kunnen onderzoeken en behandelen. We doen ons best om het probleem te verhelpen en/of een compensatie of tegemoetkoming te voorzien.

BETALINGEN & FACTURATIE

Je lidmaatschapsbijdrage betaal je via maandelijkse domiciliëring. 

Je eerste betaling gebeurt onmiddellijk na ondertekening van onze overeenkomst. Het bedrag wordt pro rata berekend volgens de nog resterende dagen in de huidige maand. Pas op de eerste dag van de volgende maand debiteren we het volledige afgesproken maandelijkse bedrag voor de rest van je lidmaatschap.

Door een samenwerking met Motion Academy aan te gaan, aanvaardt je dat:

  • we met je bank mogen communiceren en de verschuldigde bedragen van je rekening mogen debiteren;
  • de eerste betaling onmiddellijk bij de start van de overeenkomst gebeurt, de volgende betalingen telkens in de eerste week van de volgende lidmaatschapsmaand;
  • je zelf verantwoordelijk bent om voldoende saldo op je rekening te hebben om de debitering correct te laten verlopen. Je dient ook zelf te controleren dat het bedrag effectief correct van je rekening werd gedebiteerd;
  • de domiciliëring niet opzegbaar tot je het lidmaatschap zelf hebt opgezegd of tot onze overeenkomst om andere redenen ontbonden werd.

Je dient zelf te controleren of je maandelijkse domiciliëring correct van je rekening werd gedebiteerd. Had je onvoldoende saldo of is er een andere reden waardoor je betaling mislukte? Dan neem je best even contact met ons op om een nieuwe betaling via domiciliëring te regelen of om een manuele overschrijving uit te voeren.

Als we je betaling niet binnen de afgesproken betaaltermijn ontvangen, starten we een invorderingsprocedure conform Wetboek XIX van het Wetboek Economisch Recht.

Als je consument bent, ontvang je eerst een gratis betaalherinnering en een termijn van 14 kalenderdagen om het verschuldigde bedrag alsnog te voldoen. Deze termijn start op de kalenderdag volgend op de verzenddatum van de herinnering via e-mail of op de 3e werkdag na verzending per post. Na afloop van de termijn mogen we volgende wettelijke invorderingskosten aanrekenen:

  • Verwijlinteresten volgens art. 5 Wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties:
  • Eenmalig forfaitair schadebeding
    • 20,00 € voor schuldvorderingen kleiner of gelijk aan 150,00 €
    • 30,00 € + 10% op het openstaande bedrag in de schijf tussen 150,01 € en 500,00 €
    • 65,00 € + 5% op het openstaande bedrag in de schijf boven 500,01 € met een maximum van 2.000,00 €
  • Forfaitaire aanmaankost van 7,50 € per brief plus portkosten, voor elke brief vanaf de 4e aanmaning per kalenderjaar.

Je hebt het recht om:

  • bijkomende informatie over facturen te vragen;
  • een afbetalingsplan aan te vragen (hetgeen wij mogen toestaan of weigeren);
  • ontvangen facturen te betwisten.

Hiervoor dien je binnen de 14 kalenderdagen een schriftelijk en gemotiveerd verzoek te bezorgen waarna wij en/of door ons aangestelde schuldinvorderaars de invorderingsprocedure tijdelijk opschorten volgens de wettelijke termijnen.

Opgelet: je bent verplicht om eventuele schuldbemiddeling meteen aan ons te melden. 

Volgens het principe van wederkerigheid zijn ook wij deze bedragen aan jou verschuldigd als wij onze terugbetalings- of andere betaalplicht aan jou niet (tijdig) nakomen.

Ben je ondernemer met ondernemingsnummer? Dan zijn een lidmaatschap met factuur en betalingen via manuele omschrijving mogelijk. Omdat we een officieel fitness centrum zijn, kan je de kost zelfs fiscaal aftrekken. Informeer je hiervoor bij je boekhouder.

Opgelet: ontvangen we je betaling niet op tijd, dan starten we een invorderingsprocedure conform de wettelijke bepalingen inzake factuurinvordering bij handelstransacties, inclusief deze over verschuldigde interesten volgens art. 5. Wet betalingsachterstand dd. 02.08.2002. Bij laattijdige of onvolledige betaling is er vanaf de vervaldatum van de factuur, van rechtswege en zonder voorafgaande kennisgeving of ingebrekestelling een forfaitaire schadevergoeding opeisbaar over het verschuldigde bedrag. Dit schadebeding bedraagt 10% van de hoofdsom met een minimum van 75,00€.

Personal training sessies Mechelen

PRIVACYBELEID & INTELLECTUELE EIGENDOM

Je lidmaatschapsbijdrage betaal je via maandelijkse domiciliëring.

Om je een correcte service te bieden, moeten we enkele persoonsgegevens van je verzamelen en verwerken. Dit doen we met het oog op de uitvoering van onze overeenkomst, behandeling van klachten, factuurinvordering, promotionele of informatieve communicatie, klantenbeheer, boekhouding en direct marketingactiviteiten in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de Belgische wetgeving terzake. De rechtsgronden zijn de uitvoering van de overeenkomst, het vervullen van wettelijke en reglementaire verplichtingen en/of het gerechtvaardigd belang.

De gegevens die we van je ontvangen behandelen we altijd als vertrouwelijke informatie die we niet delen met andere partijen zonder je expliciete toestemming.

Je mag op elk moment een uittreksel van je gegevensfiche of een kopie van onze privacy policy opvragen, je bewaarde persoonsgegevens inkijken en corrigeren en je verzetten tegen het gebruik van jouw gegevens voor marketingdoeleinden. Hiervoor dien je ons enkel een schriftelijk verzoek te sturen met voorlegging van een geldig identiteitsbewijs.

Volgens CAO nr. 68 en de camerawet van 21.03.2007 over het recht van werknemers op eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer, mag je onze medewerkers niet filmen. Verborgen camera’s zijn in ieder geval strikt verboden.

Alle documenten, beelden, teksten of andere intellectuele werken die wij aanbieden of weergeven blijven onze eigendom. Je mag deze niet gebruiken, kopiëren of verspreiden zonder onze uitdrukkelijke toestemming.

ANDER VRAAG?

Motion Academy personal training Mechelen

100% maatwerk en een beproefde trainingstechniek. Dat zijn de pijlers waarop we onze samenwerking baseren. Benieuwd hoe wij ervoor zorgen dat je doeltreffend traint met minimale inspanning en vooral, zonder pijn en blessures?

LEES MEER OVER ONZE AANPAK

Een andere vraag?

Neem contact met ons op. We beantwoorden je vraag met plezier. Wie weet help je er zelfs anderen mee wanneer jouw vraag binnenkort ook ook op deze pagina verschijnt.